Seminar 19 september: Trek uw lessen uit het Smart Cities Marktonderzoek
De afgelopen weken hebben we veel geleerd over de smart-city-markt. Dat marktinzicht deden we op door het smart-cities-onderzoek dat we samen met USP Marketing & Consultancy uitvoerden. Onze belangrijkste conclusies leest u hier. Terwijl de samenleving in hoog tempo technologiseert en digitaliseert, blijven gemeenten achter. Waar staan gemeenten en hoe moet de markt daar op reageren? Die inzichten delen we graag met u. En dat doen we gratis.
Daarom organiseerden wij op 19 september het Seminar: Trek uw lessen uit het Smart Cities Marktonderzoek.
Tijdens dit seminar presteerden we de uitkomsten van het marktonderzoek en reageerde zowel markt als overheid hierop. Er was ruimte voor vragen en debat, ondersteund door 6 interessante pitches.
Het programma:
Om nog eens terug te kijken of om te zien wat u heeft gemist, kunnen de bijbehorende presentaties worden gedownload.
13.30 uur – Ontvangst
14.00 uur – Context: Hoe verandert de stedelijke opgave door technologisering (door Jan-Willem Wesselink, kwartiermaker bij de Future City Foundation)
14.30 uur – Presentatie: Resultaten Smart Cities Onderzoek (door Jan-Paul Schop, directeur USP Marketing Consultancy)
15.00 uur – Vragen en discussie
15.20 uur – Pauze
15.40 uur – Wat vindt de markt (Rik van Berkel, FME)
16.00 uur – Wat vinden gemeenten (Niels Rood, Raadslid D66 en voormalig wethouder bij de gemeente Eemnes)
16.20 uur – Dit doet de markt – veelbelovende pitches van:
- Aerovision over HelloBin, slimme afvalinzameling
- The Urban Future over virtual reality mobiliteits-oplossingen
- BackHoom over hun duurzame dataplatform met oplossingen voor de energietransitie in de gebouwde omgeving
- ICR3ATE | Digital Makers Lab over connected I-bikes, slimme fietsen
In samenwerking met: