
‘Kritischer nadenken over de betekenis van een plek’
Hoe vertaalt gebiedsmarketeer Anneke Jongerius de smart city?
Door Maarten Markus en Mark Keuter
De technologische ontwikkelingen die smartcitytoepassingen mogelijk maken lijken vaak abstract, technisch en ver van de beleefwereld van bewoners en gebruikers van de stad. Dat terwijl deze toepassingen de kwaliteit van de leefomgeving trachten te verbeteren. In verschillende projecten past AM slimme en vernieuwende systemen toe. Wat voor betekenis geeft dat een nieuw gebied en wat betekent dit voor de eindgebruiker? Mark Keuter (manager digital) en Maarten Markus (projectmanager duurzaamheid) gaan in gesprek met Anneke Jongerius. Als gebiedsmarketeer is zij betrokken bij de positionering en marketing van nieuwe gebiedsontwikkelingen bij AM.
Dit is een voorpublicatie uit het boek ‘Een slimme stad, zo doe je dat – Verbonden, flexibel en betekenisvol; maak de echte future city’, van de Future City Foundation. Wilt u meer lezen? Klik hier om het boek (gratis) te bestellen.