Pitchprogramma op 25 mei


Gefeliciteerd. Je bent geselecteerd voor een pitch tijdens de Slimme Stad Parade. Dankjewel voor je aanmelding, we zijn heel blij met de grote hoeveelheid aanmeldingen en met die van jou! Het was even werk om alles te selecteren, maar we zien jou graag presenteren op 25 mei.

We zijn nu bezig met het programma logisch vorm te geven, maar dat kost even wat tijd. Je vindt alle tijden en de meest actuele volgorde van de pitch binnenkort op deze site.

In verband met de grote hoeveelheid pitches hebben we de pitches over twee zalen verdeeld. Hou deze site even in de gaten voor de definitieve volgorde en voor updates en aanpassingen op deze mail. Oh ja, we hebben niet alleen veel aangemelde pitches, maar ook veel belangstelling van deelnemers. Het belooft dus een mooie dag te worden.

We gaan dus ervanuit dat je komt, in verband met de grote belangstelling van smartcityinitiatieven voor die dag. Kan je toch niet, geef dat dan svp uiterlijk 16 mei aan ons door.

 

Over de presentatie

>> De presentatie duurt 8 minuten, waarvan 4 minuten presentatie en 4 minuten vragen / gesprek. Na 3 minuten krijg een seintje om af te ronden.

>> Hou je presentatie dus kort en krachtig, laat het vooral nieuwsgierig maken. De doelgroep is al geïnteresseerd in slimme steden, maar weet er vaak niet alles van af. Richt je dus op de bewust onbekwamen en bewust bekwamen.

>> We adviseren je alleen te presenteren in verband met de tijd. Presenteer je met z’n tweeën? Laat dan een iemand presenteren en de ander het gesprek doen.

>> Vermijd vakjargon en vaktermen, maar leg ze ook niet te lang uit. Als iemand vragen heeft, gaat ie wel achteraf met je in gesprek.

>> De volgorde van de presentaties maken we een week van te voren bekend. We houden ons het recht voor de volgorde last-minute te wijzigen, dus zorg ervoor dat je de hele dag aanwezig kan zijn.

>> Bij de presentatie kan een powerpointpresentatie worden gebruikt.

>> Gebruik 1 tot max. 8 slides. Tip: Gebruik vooral plaatjes die triggeren en niet teveel tekst.

>> Als je geen slides aanlevert, gebruiken we een standaardslide van het event met daarop de naam van het initiatief en je plaats

>> Slides moeten van te voren worden ingeleverd (uiterlijk maandag 22 mei), zodat we ze achter elkaar kunnen zetten.

>> Er kan geen geluid worden afgespeeld. Bewegend beeld kan wel, zolang je het in je powerpoint is verwerkt en het offline is. Of het ook echt werkt is voor eigen risico.

>> Eindig met een vraag of aanbod (een call to action) aan de zaal. Wie of wat zoek je en waarvoor? Deze wordt opgepikt door de dagvoorzitter. Zo krijgen we contact met de zaal.

>> Tip: Vermeld op de laatste slide je contactgegevens en het nummer van je standje op de tafeltjes- en bannerbeurs.

 

Over de tafeltjes- en bannerbeurs

>> Om na de pitch met elkaar in gesprek te gaan, richten we een tafeltjes- en bannerbeurs in.

>> Op de tafeltjesbeurs kun je kiezen uit een bannerstand of een tafeltjesstand. Je kunt ook afzien van deelname aan de tafeltjesbeurs. Laat svp voor 16 mei weten of je een tafeltje of banner wilt of de tafeltjesbeurs.

>> Ook bij je tafeltje mag je een rolbanner neerzetten, maar doe het met respect voor je buren op de markt.

>> Elke tafel heeft de beschikking over 1 stroompunt (neem dus een eigen stekkerdoos mee als je meer nodig hebt).

>> Je mag geen versterkt geluid afspelen op je tafeltje, dus geen muziekjes, of filmpjes met geluid.

>> Je mag folders etc. uitdelen op je tafeltje. Maar ach, denk daarbij ook even aan het milieu.

>> Je kan vanaf 9 uur je tafeltje opbouwen en we verwachten dat je het pas opruimt als het evenement is afgelopen.